sobota 16. června 2012

Lift přáníčka podle Virginie



Dobrovolně přiznávám, že se při liftu docela trápím. Zní to divně, nic se nemusí vymýšlet, je daná kompozice, stačí vybrat ze svých papírů, fotek, razítek…ale v tom je pro mne právě zádrhel : materiálu mám hodně, začnu se  v něm probírat, přicházejí nápady a nakonec často nevím, pro co se rozhodnout. Raději si tvořím sama bez nějakého plánování…nechávám se oslovit tu razítkem, tu krásnými čtvrtkami, nezvyklou barevnou kombinací…nechávám se vést svými pocity…


Lift stránky či přáníčka  pro červnovou challenge, kterou Didi vyhlásila, byl výzvou, jestli se vypořádám s daným motivem. Trochu mi nahrál děkovný balíček od Milušky Voborníkové, byl v něm také kus čtvrtky s motivy devíti obrázků – ideálně se hodily na vytvoření přáníčka podle předlohy od Virginie.
Zvolila jsem čtvercový základ formátu 13,5 x 13,5 cm, víc mi k obrázkům seděl, navíc nerada pracuji s nějakými texty, které jsou samostatným doplňkem. Vybrala jsem na podklad papír ze sady French Kiss (6“Glitz) s krásnou texturou řídké tkaniny, zmenšila jsem na formát 13,1 x 13,1 cm. Podmínkou je šití… zapojila jsem do akce šicí stroj a entlovacím stehem jsem si rozdělila papír na jednotlivá políčka.­




 Rozstříhala jsem na čtverečky podle jednotlivých obrázků a ty, co byly černobílé, jsem trochu probarvila fixem Letraset Flex Marker odstín Blush a Light Fawn. Razítkem od Kety G0325 jsem částečně tiskla přes jednotlivé motivy. Do středu jsem zkoušela vložit různé hotové květy, ale nakonec jsem se rozhodla pro vlastní výrobu. Je to velice jednoduché : od ruky stačí nastřihnout spirálu se zvlněným okrajem, já jsem pracovala s průměrem 3 až 6 cm.


Kvítek začínám pevně stáčet od vnějšího okraje. V samém konci pak zámotek pustíme, krásně se rozvolní a stačí jen poupravit a přilepit na středovou část. Okraje jsem zlehka houbičkou oinkoustovala (Archival Ink-Coffee), Stačilo už jen doplnit pár vyseknutými lístky.  Vše jsem nalepila oboustrannou páskou na připravený základ, drobnůstky pak lepidlem v tužce.


S hotovým liftem jsem docela spokojená, snad by takové přáníčko potěšilo třeba starší dámu, milovnici starých časů…

Žádné komentáře:

Okomentovat