středa 1. ledna 2014

Durgá

Jeden z vánočních dárků mě opravdu překvapil...už tím, že jsem ho dostala, už tím, odkud až přicestoval a vůbec tím, co to bylo za dárek...
Začnu obalem. Byl stylový. Plný neznámého exotického písma. Při bližším zkoumání bylo odhaleno ruční recyklované zpracování. Autor v dlouhých chvílích vyluštil sudoku v novinách, poskládal, slepil a sešil z oněch novin  dárkovou tašku, z provázku vytvořil ucha...prostě scrapbooková záležitost :-)



A uvnitř další a další noviny dávaly tušit křehkému obsahu. Opatrně jsem vyjmula těžký předmět...byl to hliněný reliéf bohyně Durgá. Ta se uctívá již 4000 let, její jméno znamená doslova "těžko přístupná", Je Bohyní vesmíru a Parvátí, manželka Pána Šivy, je jednou z jejích podob. Je silou vědění, moudrosti a paměti. Má 64odlišných podob, která mají různá jména (Amba, Bhagavátí, Kálí, Déví, ...)
Už asi tušíte, odkud tato hinduistická bohyně doputovala...ano, z Indie.
Durgá je zpodobněna jako vítězka nad bůvolím démonem Mahišou, jak je obvyklé, s deseti pažemi a řadou atributů.


 Marie a Petře, ještě jednou děkuji, už na mne shlíží v ateliéru.
P.S. : a ano, všechen obal bude dál zrecyklován :-)

1 komentář:

  1. Zas jsem díky Tobě o něco chytřejší - díky. :) Zajímavý dárek!

    OdpovědětVymazat