pátek 8. ledna 2016

Pro štěstí

Stále je tradicí, že si přejeme k novému roku, bývalo zvykem chodit si popřát osobně, ale už v první polovině 19. století se začal  rozšiřovat zvyk zasílání novoročenek, papírových přání. Významným popularizátorem byl hrabě Karel Chotek, s jeho jménem je spjato i pronikání zkratky PF, z francouzského pour féliciter. Posledních pár let vytlačují papírová přání e-maily, SMS, telefonické hovory...přesto krásná novoročenka potěší každého příjemce a pro nás, kteří pracují s papírem, je to otázka cti, vytvořit přání vlastnoručně.


.
Nejčastějšími motivy bývá zimní krajinka, zátiší s hodinami a sklenkou na přípitek, dříve patřil na přání i kominíček či prasátko...


Já si pro své tvoření vybrala motiv hodin. A když už, tak tedy i tvar. Z kartonu jsem jich vyřízla několik, abych je mohla navrstvit.  Na spodní část přišel obrázek, vrchní díly jsem slepila a přetřela stříbrnou efektní pastou.


Uvnitř hodin jsem razítkovala, přidala trochu akvarelových barev, zpevnila průhledným gessem, znovu razítka, spreje, sněhový poprašek, flitry a hodinkový ciferník...



V této fázi jsem se rozmýšlela mezi řetízkem či mašlí, nakonec zvítězila romantika, ručka a stuha. Dekorace z pryskyřice můžete barvit různými médii, já přibarvila pastou krajkový lem a oinkoustovala okraj.

1 komentář:

  1. Jj, ,,starý" dobrý hodinky, ty nezklamou...plus ještě Tvoje fantazie a zpracování a je to poklad! :)

    OdpovědětVymazat