úterý 4. října 2016

Recy...věci

Recy věci...tedy spíše věc jedna, kterou mám nejoblíbenější a moc ráda ji používám. Vlhčený ubrousek, po použití suchý, pečlivě vyrovnaný a čekající na další uplatnění... S tím použitím bych to měla vysvětlit ale blíže :-) . Pokud potřebuji očistit šablony od barev ve spreji či akrylových barev nebo zbytky barev, které ulpí na rukou, je přesně ten okamžik, kdy vím, že použitý ubrousek neskončí v koši, ale poputuje k ostatním na hromádku.  Většinu ubrousků časem nalepím na čtvrtky, dobře se dají použít na vyřezávání tvarů, květin atd.
Tentokrát ale došlo na vytvoření originálního pozadí.





Ubrousky rovnám podle barevnosti, nechávám si všechny...ty, které jsou jen neznatelně zabarvené, i ty, které jsou rádoby špinavé a nevýrazné, i ty křiklavě barevné.


A před skoro dvěma lety jsem díky kamarádce objevila ubrousky, které se přidávají k prádlu do pračky a jejich úkolem je zachytit barvu, kterou textil pouští. Jak dokonalé, dnes bez nich neperu a fakt jsem byla hodně překvapená, co se na nich zachytí:


Už delší dobu jsem nosila v hlavě námět, který jsem si chtěla vyzkoušet: propojit šití a barvení textilu, nejlépe na netkané textilii.
Lehce zatónovaný ubrousek jsem nalepila Herkulesem na čtvrtku.


Po zaschnutí přišel ke slovu šicí stroj a pokusila jsem se vytvořit obrysy květů:

Barvami ve spreji (Dylusions, Color Bloom  a LSG jsem dobarvila celý podklad. Stříkance a kapičky poklepáváním, něco sprejováním, něco málo štětečkem...



Z rubové strany jsem vložila do řezačky a odřízla rozměry kartiček pro ATC a TAG:


Podlepila jsem oboustranně lepící páskou a kartonem a ponechala jsem je bez dalšího zdobení, aby vynikl motiv samotný. Aby se netřepily ořízlé nitě, přejela jsem okraje bílým lepidlem.


A na závěr opět otázka k diskuzi. Máte nějaký oblíbený materiál, který recyklujete? A chcete si dvě z vás vyměnit ATC s tématem recyklace? Můžete se inspirovat a já se budu těšit na vaše práce.

2 komentáře: